Sunday, 21 June 2015

Pergi...

Mlm td, mmpikn org yg aku syg pergi selamanya tggalkan aku. Tkjut pnye psl, aku tjga trus mnangis.

Aku jd tllu lemah. Trus turun dr katil, g kt ibu. Smbung nangis. Aku rse tu lah nangis yg teruk stakat ni. Klau x, xkn la ibu pon bleh tjaga kan.

Lps cte ape yg aku mmpi tu, ibu suh aku buang mmpi tu jauh2.. aku bhnti mnangis, tp msih lg sedu sedan sbb nangis yg truk tgh2 mlm. Ye la, mse tu aku tgk jam kol 2.15 pg.

Aku trus g amik bntal dlm bilik then tido dgn ibu ayah. Sgguh! Itu mmpi yg terlalu mngerikan aku.

Kesayangan...jgn pergi. Aku xsedia lg nk kehilangan kau buat selamanya.

*10 thn tu jnji kita. Tp Allah ada perancangan dia sendiri kan. :')

4ramadhan 1456H
21.06.15
16:15


Wanita, kamu kuat 💪

Bila ditimpa sesuatu, mula lah resah hati.
Ambil masa yg terlalu lama utk bangkit semula. Knapa mcm tu duhai hawa? Knapa nk biarkan ht ni terus2an sakit, marah dan kecewa dgn apa yg dh berlaku?

Kenapa ambil masa yg terlalu lama utk bangkit? Sudahlah.. xperlu mmbuang masa semata2 utk mlayan rasa kecewa yg bersarang dlm hati tu. 

Bangkit. Bangkit kerana Allah. Allah ada. Dia xpernah sekali pon mninggalkan kau. Hanya kau yg leka dgn cinta dunia shingga tinggalkan Allah.

Allah ada. Sentiasa ada. Selagi bernafas,  mnfaatkan setiap detik yg dia berikan. :')


Friday, 5 June 2015

Accountant

Alhamdulillah...dipanggil kerja.
Ya Allah.. bersyukur sgt rasa.
Kali ni dkt sikit dgn umah. Xsmpai 1 jam kot. Klau x jem..

Selamat dtg ke dunia akauntan haziqah.
Teringat dgn kata2 Allah.
1 kt surah Al-Baqarah.

'Xsemestinya apa yg kmu suka itu adalah yg terbaik buat kmu. Dan x smstinya yg kmu xsuka itu xbaik bg kmu. Kamu tidak tahu, sdgkn Allah maha mngetahui'.
Ya Rabb.. sungguh. Akaun bkn la stu sbjek yg aku suka. Dpt bljar 1 sem dlu akaun pon aku dh bsyukur sbb kna amik 1 sem je. Hehe.. ye lah, Allah maha mngetahui.

Yg kdua kt surah ar-Rahman.

Ayat yg diulang2 dlm dlm surah tu.

'Maka yg mana satu nikmat2 dr tuhanmu yg hendak kmu dustakan'.

Allah.. hmbaMu ini xpernah tlepas dr mlakukan dosa. Tp kau masih lg pndg aku &berikan nikmat pd ku. :')

Alhamdulillah.
Terima kasih Allah.
Okay! #nw upin ipin.
Haks!
17:07
5.6.15


Thursday, 4 June 2015

💗

Rabb.. bimbing aku dlm setiap perkara yg aku lakukan. Senyum.

Dan...kuatkan aku. It's almost 3 year ago.. tp smuanya segar lg dlm ingatan ni. ��

07:49
5.6.15


like3