Sunday 13 September 2015

One step closer

Bismillahirrahmanirrahim.
Jun 2013, dlm bln ni, ada satu tarikh yg mengubah hidup aku. Kalau x silap, 16 jun 2013. Pada tarikh ni, aku mula mengunakan jilbab.

Tarikh ni actually was my first day at uitm kuala tganu. So mknenye tarikh tu bmakna sebab pertama kali jejak kan kaki ke kuala tganu, pertama kali jgk lah aku mengenakan jilbab.

Allah.. x terkata perasaan tika tu. Perasaan sebak dlm seronok yg x terkata. Rasa tenang... rasa Allah tgh perhatikan dlm senyuman. Ye. Smpai mcm tu sekali perasaannye bila kau niat utk berubah.

First day menjejakkn kaki ke sini, aku risau sebab aku jd x kuat, aku takut sbb aku x kenal sesiapa. Di pagar utama, aku kenal dgn sis ni. Yes, sis sbelah aku tu. Dia yg mula2 tegur dgn mesra. Sepanjang mds tu pon, sis ni rajin senyum kt aku. Aku jd mcm dpt kekuatan. Sbb dia pon berjilbab.

Allah.. thanks for this. TeriMA kasih kerana izin kan aku berubah utk lebih dkt dgn Mu. Sikit pon aku x pernah menyesal dgn perubahan ni. Terima kasih juga, kau hadir kan sis ni utk kuat kan aku.

Perkenalan sepanjang setahun tu, Alhamdulillah cukup utk menjadikan aku kuat dan yakin yg aku x tersilap langkah.

Sis ni perkenalkan aku dgn dunia usrah. (Sesuatu yg aku x brapa gemar masa sekolah dulu.) Yes! That's me. Aku x bape suka usrah. Sis ni sedarkan aku tujuan sebenar kehidupan di dunia ini. Paling seronok, Allah pilih aku melalui sis ni utk melalui dunia dakwah dan tarbiah.


Alhamdulillah., sehingga hr ni, aku masih di jln ini. (Walaupun ada kalanye, aku futur. :'( ) Allah..

Allah.. kuatkan aku di jln yg kau telah takdirkan ni ye. Jentik kan lah ht ni bila aku ter futur. Supaya aku mmpu utk duduk di jln ini, sehingga ke nafas ku yg terakhir. :')

Kehadapan sis di atas, mai doakan akk dipermudahakan segala urusan sbb akk bnyk tlg mai.  Akk dekat kan mai dgn usrah, akk kenalkan mai dgn al mathurat, paling mai x kn lupa. Akk kenalkan mai dgn dunia dakwah dan tarbiah. Terima kasih kak. Terima kasih Allah..

Yang hina,
HambaMu.

16:09
13 sept 2015.


No comments:

Post a Comment

like3