Tuesday 8 December 2015

Qawiyy 💪

Bismillahirrahmanirrahim.

Allah.. aku memohon kekuatan Mu.
Kuatkan aku dengan ujian2 Mu.

*nk pesan awal2 ni, x suka nk baca isi hati aku, sila klik button x di atas atau touch back button. Okbye.

Allah.. penghujung 2015 betul2 menguji aku. Menguji kekuatan iman aku pd nye.

Sungguh ya Allah.. aku rasa berat. Tapi aku selalu remind diri yg Kau x kn uji aku dgn ujian yg aku x boleh nk hadapi. Kan Allah kan? Hmm..

Nak berjaya bkn mudah. Semuanya kena mula dr bawah. Dan semuanya bermula dgn sikap diri sendiri.

Aku cuba utk jd kuat dihadapan semua org, tp aku tewas bila sendiri.
Aku cuba utk ketawa dpn org, tp blkg mereka, aku rasa sesak dgn masalah yg pelbagai.
Dan paling hebat, aku mampu selesaikan masalah org lain, aku mampu berikan nasihat & semangat, padahal aku sendiri sdg butuh kn seseorang utk beri aku kekuatan.

Allah...
Aku takut tergelincir kerana ujianMu...
Pinjamkan aku secebis kekuatanMu Rabb... :')

Allah.. berikan aku kekuatan.

Catatan hamba yang diuji,
00:39
6.12.15


No comments:

Post a Comment

like3